22/2/13

59.



Το άτομο, το μόριο, τα στοιχεία του περιοδικού πίνακα.
Μας τα μάθαιναν στο λύκειο τούτα, 
οι μισοί δεν παρακολουθούσαν καν, 
μετρούσαν τα λεπτά μέχρι το διάλειμμα, 
για να βγουν να καπνίσουν 
ή να παίξουν ποδόσφαιρο, 
οι μισοί των άλλων μισών έκαναν ότι καταλάβαιναν
και οι υπόλοιποι μυρίζαμε τα βιβλία.

Οι χημικές ενώσεις αναπαρίστανται με διάφορους τρόπους. 
Μπορείς να ζωγραφίσεις σε απλό χαρτί τα στοιχεία του περιοδικού πίνακα, με τεντωμένα τα "χεράκια" τους, καθώς ενώνονται με άλλα στοιχεία. 

Μπορείς - πάλι σε απλό χαρτί - να χαράξεις κυκλάκια τεμνόμενα μεταξύ τους και να τα στολίσεις με τα ηλεκτρόνια που περιφέρονται πάνω στα κυκλάκια.

Επίσης, μπορείς να παρουσιάσεις μια χημική ένωση τρισδιάστατα. 
Είχαμε κάτι τέτοιες εργασίες στο γυμνάσιο,
"πάρτε γαλάζια και λευκή πλαστελίνη και φτιάξτε το μόριο του νερού με οδοντογλυφίδες μεταξύ τους".

Η απορία μου είναι γιατί να μη βγαίνουν τα φάρμακα τρισδιάστατα, 
όχι όπως είναι σήμερα στα κουτιά τους, αλλά όπως τα συναρμολογούσαμε στο σχολείο, αναπαριστάνοντας με μπαλίτσες τα στοιχεία τους.

Σα μακέτες ευφορίας, ας πούμε. 
Σε κουτιά ζαχαροπλαστείου. 
Ν' ανοίγεις το κουτί και να πιάνεις στην παλάμη σου μια βενζοδιαζεπίνη,
μαλακή σαν τσίχλα και 
νόστιμη σαν ταραγμένη λίμνη. 

(Το πρότεινα στο εργαστήριο και όλοι μου είπαν "μα πόσο χιούμορ, πόσο")

Θρυμμάτισα μια βενζοδιαζεπίνη και την έριξα στον καφέ μου, μαζί με τη ζάχαρη.
Όπως μας ανακάτευαν 
- όταν ακόμα πηγαίναμε στο νηπιαγωγείο - 
τις διαλυμένες ασπιρίνες με τη ζάχαρη, 
στο κουτάλι της σούπας, 
με νερό της βρύσης και παρακάλια στα μάτια "είναι πικρό, αλλά πιες το".

Τώρα είναι πικρότερο.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου